Procesní stavy objednávek

Objednávky Žádné komentáře

Přijatá – Procesní stav Přijatá má jako výchozí každá objednávka, která propadne do Depota. Pokud je je objednávka uspokojitelná, tzn. je na ni zboží + je uhrazená či způsob platby dovoluje expedici neuhrazených + nastal datum expedice + máte na pokladně zapnutý automatický posun na Vyskladnění, propadne objednávka na Vyskladnění.

Vyskladnění – Procesní stav, který je určený pro Pickery. Picker je typ skladníka, který ve skladu chystá objednávky. Picker si objednávku otevře na skladové čtečce / PDA v Depoto Terminálu. Vezme si přepravku či multipickovací vozík, napípne je a dojde na požadované pozice pro požadované zboží. Objednávku po nachystání přesouvá do stavu Balení.

Pokud máte velmi malý sklad nebo z jiného důvodu nechcete používat pickování, jde na pokladně nastavit přeskakování rovnou na Balení.

Balení – Stav, který je určený pro druhou kontrolu. Ta probíhá na expedičním počítači, kde pípnete box, otevře se objednávka a u položek uděláte druhou kontrolu. Po zabalení se zásilka přesouvá na Zabaleno. Více o funkcích expediční aplikace najdete v samostatných návodech.

Zabaleno – Procesní stav, který čeká na předání dopravci. Ten probíhá též v expediční aplikaci, kde se při příjezdu dopravce vytváří tzv. svoz. Trackovací číslo balíku jsme schopni předat do e-shopu již v tomto stavu.

Předáno dopravci – Stav, ve kterém je objednávka po celou dobu přepravy až do doručení. Stav Předáno dopravci je důležitý pro následné dohledání zásilky, zda byla či nebyla doručena. Pokud objednávka nemá tento stav, není dohledávané její doručení přes API dopravců.

Doručeno – Stav, kdy dopravce eviduje úspěšné doručení příjemci.

Nedoručeno (Vráceno) – Stav, kdy objednávka nebyla doručena a byla vrácena na sklad přes modul vratek v expediční aplikaci.

Chyba vyskladnění – Do chyby může dát objednávku systém, pokud pozná chybu v adrese nebo někdo ze skladníků, pokud nebude zboží či objeví chybu v adrese při vytváření balíkového štítku. Úlohou tzv. back office pracovníků je, aby kontrolovali objednávky v chybě, chybu opravili a objednávku z chyby vyjmuli zpět do procesu.

Zrušeno – Stav, který slouží pro zrušené objednávky před jejich smazáním. Slouží primárně pro účely promítnutí do e-shopu, ERP systému, atp. z důvodu navázaných událostí v nich. Zde je nutné podotknout, že zrušením objednávky se v Depotu nesmaže rezervace. Objednávku pro uvolnění rezervovaného zboží musíte tedy v Depotu zcela zrušit.

Byl pro Vás tento návod užitečný?