Detail a úprava objednávky

Objednávky Žádné komentáře

Tento návod navazuje na “Vytváření objednávky”, kde najdete informace o všech základních polích objednávky.

Oproti vytváření objednávky nám zde přibylo několik sekcí a polí.

První sekcí jsou “Pohyby na skladech”. Zde vidíte jednotlivé pohyby, které objednávka vytvořila. Nejprve to je rezervace, která se po vyskladnění změní na Výdejku, resp. příjemku, pokud by objednávka měla nějaké kusy v záporném množství.

Příjem může následovat i v případě vratek – více o vratkách najdete v samostatném videu týkajícím se expediční aplikace a vracení zboží.

Další sekcí je Vyčíslení DPH, které je informativní na základě vložených položek.

V sekci “Expedice” přibylo nové pole “Procesní stav”. Procesní stav je průběh objednávky od jejího přijetí až po doručení. Procesním stavům, jejich možnosti automatického posunu a významu se věnuje samostatný návod “Procesní stavy objednávek”. Zde pouze zmíníme to, že pokud kliknete na ikonu hodin, otevře se okno, kde vidíte kdy a kdo přesunul objednávku do jakého procesního stavu. Procesní stavy s poznámkou “auto” jsou automatické na základě nastavení pokladny.

Úprava Položek objednávky

Položkám můžete měnit počet kusů, můžete je mazat a upravovat.

V úpravě můžete měnit jednotlivé údaje, ale nejčastěji využijete úpravu např. při změně ceny za položku konkrétnímu záklazníkovi, případně při změně sazby DPH či přidáním slevy či poznámky na konkrétní položku.

Úprava Položek k expedici

Zatímco položky objednávky reprezentují objednané položky, tak položky k expedici říkají které konkrétní zásoby se mají do dané objednávky použít. To znamená, že v této záložce se dozvíte z jakého skladu, z jaké pozice, v jakém počtu a případně i v jaké expiraci a šarži máte položku nachystat.

Zásobu Depoto určuje vnitřními mechanismy založenými primárně na FEFO, FIFO, prioritě pozic, ale můžete ji změnit a to jak celkově, tak i rozdělit do více různých zásob.

Pokud zaškrtnete políčko Uzamčeno, Depoto bude ignorovat možnou změnu zásoby vzhledem k přepočtům zásob a již zmíněnému mechanismu vyskladnění.

Důležitou informací je, že součet úprava zásoby půjde uložit pouze tehdy, pokud se součet jednotlivých zásob rovná původnímu celkovému součtu.

Přesun položek do nové objednávky

Pokud chcete vyřídit objednávku a nemáte některé zboží skladem, nebo chcete z jiného důvodu rozdělit objednávky, označte požadované položky a klikněte na tlačítko “Přesunout / kopírovat vybrané položky”

V novém okně si pak můžete vybrat, zda chcete přesunout či kopírovat a zda do nové či již existující objednávky. Tato funkce tedy v jisté míře funguje i jako sloučení objednávky, kdy můžete vše přesunout a prázdnou objednávku následně smazat.

V nabídce Tisk najdete možnosti tisku objednávky. Pokud jde o objednávku ve stavu rezervace, lze tisknout A4 potvrzení. Pokud jde o typ Faktury či Opravného dokladu, je v nabídce i Faktura A4.

Tlačítko “Zrušit objednávku” slouží pro trvalé smazání objednávky a tím i odblokování rezervace kusů na obsažených položkách.

Tlačítko “Uložit” slouží pro uložení všech změn, které na objednávce uděláte.

Tlačítko “Vyskladnit a vystavit doklad” slouží k vystavení faktury, odečtení zboží ve skladu a vystavení výdejky. Toto tlačítko požívejte pouze pokud chcete něco vyfakturovat bez kroku expedice. Pokud používáte expediční aplikaci, fakturu a výdejku vytváří expediční aplikace sama v momentě zabalení objednávky.

Doklad a Opravný daňový doklad

Pokud máte objednávku již ve stavu Doklad či Opravný daňový doklad, položky nelze přesouvat, ale pouze kopírovat do nové či existující objednávky, resp. vystavit na vybrané položky Opravný daňový doklad.

U těchto typů si můžete stáhnout již zmíněnou fakturu.

V neposlední řadě naleznete u těchto typů několik nových polí v sekci “Informace” a to datum vystavení dokladu, datum DUZP a datum splatnosti.

Byl pro Vás tento návod užitečný?