Pro import objednávek z excelu je k dispozici šablona.
V šabloně jsou povinná tučná pole. Bez nich nelze objednávku bezchybně importovat. Šablona je ke stažení na adrese https://www.depoto.cz/import-templates/depoto-orders.tpl.xlsx
Povinná pole:
- Číslo objednávky – číslo objednávky může být v depotu skutečně pouze číslo, proto prosím nepoužívejte písmena a znaky. Pokud máte objednávku o více položkách, uveďte stejné číslo objednávky do tohoto sloupce a systém položky sloučí do jedné objednávky.
- EAN produktu – ideální identifikátor pro párování produktu. Pokud nevyplníte, musíte vyplnit pole Kód produktu
- Množství
- Jméno, Příjmení, Ulice, Město, PSČ – kompletní adresa příjemce. Bez ní nelze vytvořit expediční štítek, proto ji vyžadujeme
- Země – dvojmístný kód země, tzv. ISO 3166-1 alpha-2
- Telefon
- Platba – typ – jde o konstantu typu platby – může nabývat hodnot
- cash = Hotově
- cash_on_delivery = Dobírka
- bank_account = Bankovní převod
- card = Platba kartou
- Připravujeme možnost napsat ID platby tak, jak ji máte v Nastavení -> Platební metody
- Dopravce – ID (konstanta) dopravce dle seznamu dopravců zde.
- Připravujeme možnost napsat ID dopravy tak, jak ji máte v Nastavení -> Dopravci
Důležité:
Produkty se párují nejprve dle EAN a následně dle kódu produktu (SKU). Pokud máte po importu objednávky názvy produktů jako prostý text bez prokliku (tzn. černé a ne modré), tak je to tím, že nejsou spárované na produktové karty. Černé položky jsou „volné“ bez vazby na produkt a tím i bez vazby na skladovou zásobu, tzn. nevytváří se na takový produkt rezervace, tzn. ve výsledku po expedici nedojde k odpisu skladových zásob.
Volné položky se používají primárně na účtování dopravy, dále např. dobírky, servisních úkonů, atd. Zkrátka pro vše, kde nechcete vazbu na skladovou položku.